VIRTUÁLNÍ REALITA , MOTION CAPTURE , APLIKACE

30. března 2020

Jaký má virtuální realita potenciál pro business

Virtuální realita je tu nějaký čas, ale už dávno ji nepoužívají jen technologičtí nadšenci. Dostala se i k běžným lidem a k jejímu rozšíření pomohl zejména zábavní průmysl. Své opodstatnění virtuální realita nachází také ve firemním prostředí. Dostala se i do marketingu jako podpora prodeje.

Virtuální realita má ohromný potenciál, otevírá nové obchodní příležitosti, stává se skvělým nástrojem pro podnikání. Společnost Tractica předpovídá, že celosvětové výnosy za VR hardware a software v podnikové sféře dosáhnou 12,6 miliard dolarů ročně do roku 2025.

A v čem je tedy její přínos pro podnikání? Její uživatel má možnost prohlédnout si prostředí, které prozatím neexistuje, přesunout se z místa na místo, může se podívat na předměty, které bychom v reálném světě nespatřili nebo jen těžko je přesouvali na jiná místa. Dají se naprogramovat různé animace a simulace, uživatel má možnost interakce s digitálním prostředí.

Možnosti využití

Vizualizace developerských projektů a architektury

Možnost vizualizace ještě nepostavených domů nebo bytů, kdy má uživatel možnost si je prohlédnout v reálné velikosti a perspektivě – to je silná stránka virtuální reality. Dává uživateli možnost vše vnímat v měřítku, umí ho pohltit a přináší emoce. To pouhou prezentací fotek nebo videí nedokážete.

Vizualizace konceptů výrobků

Ve virtuální realitě si můžete prohlédnout koncept vašeho výrobku ještě před jeho výrobou. Vnímáte jeho skutečnou velikost, můžete si s ním otáčet, rozebírat jej kousek po kousku nebo skládat. Změna barvy, designu nebo materiálu se dá naprogramovat velmi jednoduše.

Jedná se o velmi efektivní formu prezentace pro potencionální zákazníky. V budoucnu bude zcela běžné, že si váš klient nasadí brýle na druhém konci světa a můžete se potkat ve společném virtuálním prostoru a diskutovat nad výrobkem nebo projektem.

Showroomy a konfigurátory

Pokud máte produkt, který nabízíte v různých variantách provedení, nebo je vaše portfolio jednoduše široké, zkuste zapřemýšlet nad virtuální showroomem. Portfolio umístěné ve virtuální realitě dává uživateli možnost prohlédnout si celou řadu těchto produktů ve virtuálním prostoru dle vašeho přání.

Zároveň uživatelům nabízíte zážitek spojený s vaší značkou. Budou o něm mluvit s ostatními, což přiláká pozornost na veletrzích.

Zákazníci mohou experimentovat s různými variacemi vašich produktů pomocí konfigurátoru. Práce v něm je jednoduchá na ovládání, šetří čas a díky okamžité vizualizaci vybrané konfigurace pomáhá uživateli v rozhodování. 

Může sloužit nejen k tomu, aby uživatel viděl výslednou podobu konfigurace, ale také získal důležité informace o daném produktu.

Simulace a trénink

Virtuální realita umožňuje nasimulovat určitou situaci. Díky realistickému prostředí a vnímání třetího rozměru se mozek nechá ošálit a „věří“, že situace je skutečná. Kombinace prožitku a audiovizuálního vjemu zvyšuje míru učení a efektivitu školení.

Ve virtuální realitě lze naprogramovat různé interakce s různými objekty nebo provádět simulace činností, které by v reálném světě nebylo možné uskutečnit nebo by jejich uskutečnění bylo příliš nákladné či nebezpečné.

Shrnutí

Virtuální realita nabízí:

  • podpora prodeje a zdokonalení prezentace zákazníkovi
  • věrohodný 3D prostor v životní velikosti (vnímání rozměru a hloubky)
  • ucelení představy zákazníka i prodávajícího
  • prodej pomocí zážitku a emocí
  • možnost vytvoření konfigurátoru
  • simulace (otevírání dveří, rozsvícení světel atd.)
  • předcházení chybným rozhodnutím před zahájením projektu
  • zapojení virtuální asistentky nebo virtuálního kouče

Ve virtuální realitě je možné vytvořit jakýkoliv obsah. Ať už se jedná o vizualizaci interiéru nebo pracoviště s virtuálním školitelem.

V současné době jsou brýle pro virtuální realitu dostupnou technologií a na trh přichází stále více a více nových zařízení. Nejnovější headsety už umožňují být více mobilní – stačí je připojit k notebooku s optimalizovanou grafickou kartou nebo si můžete pro méně náročné aplikace pořídit bezdrátovou verzi. V blízké budoucnosti přijdou funkce, díky kterým budete moci k ovládání používat své ruce. A skutečný „Game Changer“ budou 5G sítě. Díky rychlému postupu ve vývoji těchto technologií můžeme v blízké budoucnosti očekávat velké změny.

Chcete se o virtuální realitě dozvědět více a zjistit, zda by měla přínos i pro váš podnik? Kontaktujte nás a domluvte si nezávaznou schůzku.

Nejnovější Nejčtenější

Sledujte nás